Translate

Google+ Badge

domingo, 8 de junio de 2014

Preparativos burocráticos

En esta ocasión hablaré sobre los trámites burocráticos que he tenido que realizar para lograr mi objetivo: Trasladarme de universidad y solicitar mi visado de estudiante. 

Nesta ocasión falarei sobre os trámites burocráticos que tiven que facer para lograr o meu obxectivo: Trasladarme de universidade e solicitar o meu visado de estudante.




Como ya he comentado, la razón por la que viajaré a Chile es para continuar mis estudios universitarios. Así que tuve que gestionar mi traslado después de que me otorgasen una plaza en la Universidad de Viña del Mar.

Como xa comentei, a razón pola que viaxarei a Chile é para continuar os meus estudos universitarios. Polo que tiven que xestionar o meu traslado despois de que me otorgasen unha praza na Universidade de Viña del Mar.

En febrero abrieron el plazo para solicitar plazas de Erasmus Bilateral y en marzo salieron las listas definitivas. Desde ese momento comenzó mi lucha con la burocracia.

En febreiro abriron o prazo para solicitar prazas de Erasmus Bilateral e en marzo saíron as listas definitivas. Dende ese momento comezou a miña loita coa burocracia.

En primer lugar tuve que entregar los documentos que me exigían en la universidad: Planes de estudio, propuestas de convalidación, entregar los formularios de la universidad de destino... Mi recomendación es tener mucha paciencia y mandar correos electrónicos con todas las dudas a ambas universidades. En mi caso me fue de gran ayuda hablar directamente con el director de mi futura facultad (vía email o Skype) o con la Oficina de Relaciones Internacionales, me respondían rápido y siempre han sido amables (Envié mil mensajes para solicitar los planes de estudio, por ejemplo).

En primeiro lugar tiven que entregar os documentos que me esixían na universidade: Plan de estudo, propostas de convalidación, entregar os formularios da universidade de destino... A miña recomendación é ter moita paciencia e mandar correos electrónicos con todas as dúbidas a ambas as dúas universidades. No meu caso foime de gran axuda contactar directamente có director da miña futura facultade (vía email ou Skype) ou coa Oficina de Relacións Internacionais, respondéronme sempre rápido e sendo amables (Enviei mil mensaxes para solicitar os plans de estudo, por exemplo).




A finales de mayo ya había conseguido y entregado toda la documentación necesaria para mi ingreso en la Universidad de Viña del Mar. Pero la burocracia no había terminado. Lógicamente necesito solicitar un visado de estudiante por un año. A continuación comentaré los documentos que me hicieron falta.

A finais de maio xa conseguín e entreguei toda a documentación necesaria para o meu ingreso na Universidade de Viña del Mar. Non obstante a burocracia non terminara. Loxicamente preciso solicitar un visado de estudante por un ano. A continuación comentarei os documentos que me fixeron falta.

Para contar con más información mandé un par de correos electrónicos al Consulado de Chile en Madrid, la verdad es que me contestaron rápido y detalladamente, cuando tuve una mala experiencia fue un día que decidí llamar por teléfono. Me contestó (Cuando hacía mi segunda llamada a las 9:10 de la mañana, llamé por primera vez dos minutos antes y nadie respondió) una empleada local del Consulado, es decir, una española. A penas me dejó hablar para exponer mis dudas, me decía cosas que ya había leído en internet y me interrumpió de malas maneras. Pero bueno, fue un caso aislado y supongo que le había interrumpido la hora del café. Por cierto, el horario es de nueve de la mañana a una y media de lunes a viernes. En fin, pues exactamente lo que necesité es lo siguiente:

Para contar con máis información mandei un par de correos electrónicos ao Consulado de Chile en Madrid, a verdade é que contestáronme rápido e detalladamente, cando tiven unha mala experiencia foi un día que decidín chamar por teléfono. Contestoume (Cando facía a miña segunda chamada sobre as 9:10 da mañá, chamei por primeira vez dous minutos antes e ninguén me respondeu) unha empleada local do Consulado, é dicir, unha española. Non me deixou falar para expoñer as miñas dúbidas, dicíame cousas que xa lera en internet e interrumpiume de mala maneira. Pero bueno, foi un caso aislado e supoño que lle interrumpira a hora do café. Por certo, o horario é de nove da mañá a unha e media de luns a venres. En fin, pois exactamente o que necesitei é o seguinte:

  • Fotocopia a color del pasaporte (Vigente en un plazo mínimo de un año), obviamente la copia es de la hoja en la que aparecen los datos personales.
  • Fotocopia a cor do pasaporte (Vixente nun prazo mínimo dun ano), obviamente a copia será da folla na que aparecen os datos persoais.
  •   
  • Fotocopia a color del permiso de residencia en España o el DNI.
  • Fotocopia a cor do permiso de residencia en España ou o DNI.
  • Certificado médico oficial (Se compra en cualquier estanco o farmacia y cuesta casi cuatro euros) y no es necesario que esté legalizado. Cuando lo tengas vas a tu médico de cabecera y ya está, aunque vale cualquier colegiado en medicina.
  • Certificado médico oficial (Cómprase en calquer estanco ou farmacia e custa case catro euros) e non é necesario que estea legalizado. Cando o teñas vas ao teu médico de cabeceira e xa está, aínda que vale calquer colexiado en medicina.
  • Certificado de antecedentes penales, no hace falta que esté legalizado. Yo fui al Registro Civil y solicité un formulario, entregué una fotocopia de mi DNI compulsada (Comprobaron que era la misma persona que la del DNI y le pusieron un sello) en el Ayuntamiento (Pagué un euro más o menos) y lo mandé por correo certificado después de pagar casi cuatro euros por las tasas.
  • Certificado de antecedentes penais, non fai falta que estea legalizado. Eu fun ao Rexistro Civil e solicitei un formulario, entreguei unha fotocopia do meu DNI compulsada (Comprobaron que era a mesma persoa que a do DNI e puxéronlle un selo) no Concello (Paguei un euro máis ou menos) e o mandei por correo certificado despois de pagar casi catro euros polas tasas.

  • Carta de aceptación de la Universidad de Chile (Original). A mí me pasó que mandé mis documentos a principios del mes de mayo mediante la Oficina de Relaciones Internacionales de mi Universidad. Se estaba acabando el mes así que contacté con la Universidad de Chile para preguntar si habían llegado bien todos los papeles o qué pasaba. Me dijeron que allí no estaban y envié todo escaneado por correo electrónico, hablé con la Universidad española y enviaron todo de nuevo (Pensaba que no me iría o algo parecido). Para colmo todo esto ocurrió en un viernes así que hasta el lunes no me enviaron por email la carta de aceptación de la Universidad de Chile (Menos mal). Una semana más tarde me llegó por correo ordinal y me sentí como Harry Potter cuando recibe la  carta de aceptación de Hogwarts. Así que hay que estar pendientes no vaya a ser que se manden mal las cosas o pase algo extraño. 
  • Carta de aceptación da Universidade de Chile (Orixinal). A min pasoume que os meus documentos a principios do mes de maio mediante a Oficina de Relacións Internacionais da miña Universidade. Estábase rematando o mes polo que contactei coa Universidade de Chile para preguntar se chegaran os meus papeis ou que pasaba. Dixéronme que alí non estaban e enviei todo escaneado por correo electrónico, falei coa Universidade española e enviaron todo de novo (Cheguei a pensar que non me iría ou algo parecido). Ademais todo isto ocorreu nun venres entón tiven que esperar ata o luns a que me enviaran por email a carta de aceptación da Universidade de Chile (Menos mal). Unha semana máis tarde chegou por correo ordinario e sentinme como Harry Potter cando recibiu a carta de aceptación de Hogwarts. En conclusión, hai que estar pendentes de que non haxa ningún erro e se manden ben as cousas.



  • Carta de la universidad española indicando la plaza en Chile y su traslado (Original). Yo fui a la Oficina de Relaciones Internacionales de mi Universidad, por si no se entregaba en el momento lo pedí al día siguiente de mandar mis documentos a Chile para ingresar en la Universidad (Planes de estudio y esas historias). Buscaron mi documentación, sacaron una fotocopia y le pusieron un sello. Por cierto, ese día cambiaron mis papeles de carpeta porque se habían confundido y constaba como si me fuese a un país de Europa.
  • Carta da universidade española indicando a praza en Chile e o traslado (Orixinal). Eu fun á Oficina de Relacións Internacionais da miña Universidade, por se non o entregaban ao momento pedino o día seguinte de mandar os meus documentos a Chile para ingresar na Universidade (Plans de estudo e esas historias). Buscaron a miña documentación , sacaron unha fotocopia e lle puxeron un selo. Por certo, ese día cambiaron os meus papeis de carpeta pois se confundiran e constaba coma se me fora a un país europeo.
  • Acreditar solvencia económica: Padres que te avalen, becas que te han concedido, nómina...
  • Acreditar solvencia económica: Pais que che avalen, becas que che concederan, nómina...
  • Una fotografía tamaño carnet.
  • Unha fotografía tamaño carné.
  • Formulario que te pueden enviar adjunto en un correo electrónico como en mi caso. Me pareció curioso que tuviese que poner mi estatura, color de ojos y de pelo o el tono de piel.
  • Formulario que che poden enviar adxunto nun correo electrónico como no meu caso. Pareceume curioso que tivese que poñer a miña estatura, cor de ollos e cabelo ou o tono de pel.
  • Seguro médico privado. En mi caso es obligatorio porque me voy a ir un año y soy estudiante. La seguridad social española tan sólo cubre 90 días como turista y depende si se trata de un jubilado, un autónomo, un desempleado... Yo escogí Mapfre, pagué casi 650 euros.
  • Seguro médico. No meu caso é obrigatorio pois voume a ir un ano e son estudante. A seguridade social española tan só cubre 90 días como turista e depende de se se trata dun xubilado, un autónomo, un desempleado... Eu escollín Mapfre, paguei case 650 euros.



  • Poder judicial (Opcional), se puede hacer en un notario para que la persona que elijas te represente en España mientras tú no estés. Se podría casar por ti, cobrar una herencia, ir a un juicio en tu nombre... Yo no lo considero imprescindible así que no lo he hecho, le dejaré unas fotocopias de mi DNI firmadas a mi madre para que vaya a buscar mi correo certificado o ese tipo de cosas. 
  • Poder xudicial (Opcional), pódese facer nun notario para que a persoa que elixas te represente en España mentras ti non esteas. Poderíase casar por ti, cobrar unha herdanza, ir a un xuízo no teu nome... Eu non o considero imprescindible así que non o fixen, deixarei unhas fotocopias do meu DNI firmadas a miña nai para me vaia buscar o correo certificado ou ese tipo de cousas.
Toda esta documentación la he mandado por una empresa de mensajería (Seur) al Consulado de Chile en España. No permiten que se envíe por correo certificado, por eso decidí usar Seur y la otra manera válida era que la entregase otra persona (La primera opción es más cómoda). Me sorprendió bastante que me cobrasen 22 euros, todo sea por una buena causa.

Toda esta documentación mandeina por unha empresa de mensaxería (Seur) ao Consulado de Chile en España. Non permiten que se envíe por correo certificado, por iso decidín usar Seur e a outra forma válida era que a entregase outra persoa (A primeira opción é máis cómoda). Sorprendeume bastante que me custase 22 euros, todo sexa por unha boa causa.


La semana pasada me encargué de esta gestión y en unos 15 o 20 días me contestarán y tendré que presentarme en Madrid. Para poner el visado en el pasaporte es necesario ir personalmente.

A semana pasada encargueime desta xestión e nuns quince ou vinte días contestaranme e terei que presentarme en Madrid. Para poñer o visado no pasaporte é necesario ir persoalmente.

En conclusión, mejor hacer con tiempo todos estos trámites porque se tarda bastante en reunir los documentos y preguntar todas las dudas para que no haya errores. Pero bueno, al final si se insiste todo se consigue. Si no ocurre nada raro a finales de este mes o principios de julio firmaré el contrato de estudios en mi Universidad española y lo entregaré en la secretaría de mi antigua facultad, cuando haya hecho eso ya podré viajar a Chile el 22 de julio. 

En conclusión, mellor facer con tempo todos estes trámites porque se tarda bastante en reunir os documentos e preguntar todas as dúbidas para que non haxa erros. Pero bueno, ao final se insistes todo se consegue. Se non ocorre nada raro a finais deste mes ou principios de xullo firmarei o contrato de estudos na miña Universidade española e o entregarei na secretaría da miña antiga facultade, cando faga iso xa poderei viaxar a Chile o 22 de xullo.


La receta es: Paciencia, paciencia y más paciencia. Además de preguntar mil veces si no se ha entendido, da igual que te contesten mal porque es su trabajo.

A receita é: Paciencia, paciencia e máis paciencia. E outra cousa é preguntar mil veces se non se entendeu algo, da igual que che contesten mal pois é o seu traballo.



2 comentarios:

  1. Tras sobrevivir a la gesta titánica que habrá sido combatir toda esta burocracia ahora ya podrás contra todo lo que se te presente. Ánimo que pronto podrás disfrutar de la estancia en Chile sin tener que preocuparte tanto de gestionar estas cosas :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, al fin ha pasado la peor parte. Ahora me toca esperar y confiar en que no haya errores. Mi objetivo cada vez está más cerca :)

      Eliminar